London City- 3
DATUM: 2013-07-22 | TID: 23:46:20 | KATEGORI: Allmänt

 
 
Madisons perspektiv
 
Skriken ekade i hela arenan av fansen. Killarna skulle gå på scenen om cirka tio minuter. Amanda var helt galen över att hon faktisk umgicks med One Direction. Hon tog bilder exakt hela tiden och la upp precis alla på twitter. Harry hade retweetat en bild på alla oss, mig, Amanda, Harry, Liam, Zayn, Niall och Louis. Och jag var taggad i den så jag hade fått cirka 5000 nya följare, Amanda hade fått klart mer eftersom Louis retweeta en bild hon la upp på bara de två. Hon skrev ungefär ''Just hanging out with my new lads backstage'' eller liknande. 
Massa directioners, som Zayn lärde mig att de hette, hade bombat hennes twitter med både hat och frågor.
 
Alla satt i soffan och pratade precis någon minut innan de skulle gå på scenen. 
Jag kollade på Niall en gång, han log, exakt samma leende som min pojkvän hade. 
Jag kände hur allt började snurra och tillslut så klarade jag inte av att sita där mer. Jag reste mig upp och gick därifrån. Alla deras blickar borrade in sig i min rygg när jag gick. Jag ställde mig lutan mot en toalett dörr
som fanns precis innan man går på scenen. Mitt huvud snurrade och jag kände mig spyfärdig. 
Allt började snurra och jag satte mig ner med ryggen mot dörren och huvudet i mina händer. 
Jag hörde försiktiga steg komma mot mig. Sakta kollade jag upp. Jag såg konturerna av en smal figur, jag såg inte så mycket genom mina tårar som var påväg. Men sen så såg jag att det var Harry.
Han satte sig på huk framför mig.
- Is everything alright? sa han med en mörk röst.
- No nothing is alright, my boyfriend is dead, he is fucking dead, and it hurts so fucking much, jag hejdade mig själv från att säga mer. Det var inte Harrys fel. Jag mådde dåligt över att jag precis skrek på han.
- I'm sorry, it's not your fault, I.. I just need to be alone for a couple of minutes, and you have to go on stage now, sa jag och kollade honom djupt in i hans ögon. Han vände sig så han satt bredvid mig. 
- I had a girlfriend once, we were out one night, just us, when she got this crazy idea, she wanted to go for a swim, in like middle of the night. And I loved her so much, and I didn't want anything to happen to her, but she convinced me to go for a swim. And she was first in the water..
Han tog ett djupt andetag innan han fortsatte.
- When suddenly a big wave is just coming right over here, I was throwing myself in the water and started to look after her, but I couldn't find her.. And this rumor started that I killed her, but I didn't, I really loved her, and she was mine, en ensam tår rann ner för hans kind. Jag lutade mitt huvud mot hans axel.
- And the reason why I look so much at you, is because you look just like her, it's so scary, hans röst var hes.
 
- HARRY, WE HAVE TO GO ON STAGE NOW, Liams röst ekade inifrån soffrummet.
De gjorde alltid en speciell sak innan de gick på scenen. Vi ställde oss upp jag och Harry.
Han gav mig en enkel kram innan vi gick in till de andra. Jag blev alldeles varm i kroppen av hans närvaro.
 
Killarna ställde sig i en cirkel och satte in en varsin hand. Niall kollade bak på oss.
- You should join us for this, sa han och log mot oss.
Vi gick fram till dem och ställde oss i cirkeln och hade in våra händer. 
Deras vakt, Paul tror jag, kom och sa att de var tvugna att gå upp nu. 
Vi fick gå med dem en bit, men stannade precis vid den lilla rampen som leder in på scenen.
Alla tjejer och killar skrek som galningar när de kom in och rev av den första låten.
Amanda stod bakom scenen och sjöng med och dansade.
- Du är inte riktigt normal, sa jag och kollade snett på henne.
Hon skrattade.
- Har du märkt hur mycket Niall kollar på mig? Vi har pratat jättemycket, och när vi satt bredvid varandra i soffan så smekte han mig lätt över benet, sa hon uppspelt.
- Jag trodde det var Louis du var efter? sa jag och blinkade.
- Nah, eller jag var det först, han är ju snygg och så, men jag känner mig mer för Niall nu. Plus att Louis har pojkvän, sa hon och fixade till sitt hår och återgick till sitt dansande.
 
Killarna kom ner alldeles svettiga efter konserten.
- You were amazing tonight, sa jag och log mot dem. De nickade tillbaka. Harry gick sist, han log ett brett leende mot mig och ruffsade till mig i håret. När de försvann in till duschrummet så kollade Amanda på mig och gapade. Såklart hon skulle se det. 
 
Alla killarna kom ut i endast kalsonger från duschen. De alla hade mycket välbyggda kroppar. Det var svårt att fokusera blicken på annat än de för tillfället. De log mot oss där vi satt i soffan. Jag kände mig så himla töntig som bara satt där och kollade på dem.
- So should I wear this or this? sa Niall och höll upp ett linne och en t-shirt. Han kollade frågande mot mig och Amanda. Vi båda pekade på det vita linnet med gråa mönster.
- Good choise, sa Liam och log mot oss. Alla hade väldigt bra klädstil. Men personligen så tyckte jag mest om Nialls. Jag gillar när killar har lite större byxor och skor. Niall hade rätt så stora chinos, som satt åt vid vaderna litegrann men lösare vid rumpan och låren. Det var så sjukt snyggt till hans vita supra skor och hans vita linne. 
Men Harry hade ju så snygga ben så hans tighta byxor satt perfekt på honom. Och hans hår ska man inte ens gå in på. Perfekt. Amanda stod med Niall och hjälpte honom att välja keps. Jag himlade med ögonen. 
Liam satte sig ner på vänster sida om mig. Vi hade redan blivit bra vänner. 
 
Liams perspektiv

Vi hade precis kommit innanför dörren till mitt hus. Det var egentligen meningen att bara Harry och Amanda skulle med hem till mig ikväll eftersom Amanda och Madison vill hålla ihop. Men nu när alla lärt känna varandra så följde alla killarna med hem till mig. Zayn hade med sig en kabel man kopplade från datorn till tv:n. Vi alla satte oss i soffan och började diskutera film. Vi kom överrens om en läskig film. 
Madison kastade en kudde i mitt huvud för att retas. Jag kastade tillbaka löst. Hon flinade fånigt och jag flina tillbaka. Vi har blivit bra kompisar under den här korta tiden. 
Alla killar var inne i mitt rum och bytte om till mjukis kläder. De alla skulle sova här så de hade med sig packning. 
När vi kom ut i vardagsrummet igen så låg båda tjejerna och tog upp båda sofforna. 
- Move your ass, sa Niall till Amanda och han klämde sig ner tätt intill henne. 
Det var så tydligt vilken crush han hade fått på henne. Madison satt ensam i en hel soffa så Harry gick och satte sig bredvid henne. Jag ville sitta bredvid henne också, men hon satt mot kanten av soffan så det gick inte. Harry kollade på henne hela tiden, och log mot henne, hon besvarade alltid hans leenden. 
Jag började bli orolig. Även om jag inte gillade henne på det sättet, så känns det som att hon är min. 
Och som att jag kanske skulle kunna börja gilla henne på det sättet. 
Sen så vet jag hur Harry behandlar tjejer sedan hans flickvän dog. Han spelar charmig och använder dem tills han tröttnat på dem och då träffar han nya. Jag vill inte att det ska hända Madison. Hon har redan haft det tufft i hennes liv.
 
Jag klämde mig ner mellan bredvid Zayn. Louis satt på andra sidan av Amanda och spelade pajas för henne.
Filmen började och alla vände sina blickar mot tv:n. Det var alldeles mörkt så jag kunde bara se de som satt närmast tv:n för att den lös mot dem. Det var Harry och Madison, det var de ända jag ville se. Jag ville hålla koll. Sen så hade jag full uppsikt över Niall och Amanda som satt mittemot, men det gjorde inte lika mycket. Niall satt redan och höll om henne. Där gick saker fort fram. Typiskt Niall.
Zayn röck tag i min arm varje gång något läskigt hände. Jag skrattade tyst åt honom. Jag kände hur Harry hade flyttat längre ifrån mig och närmre Madison. Jag var tvungen att komma på något för att se dem bättre.
- I just have to go to the toilet, sa jag och tänte en liten lampa. 
Jag slängde en snabb blick mot Harry och Madison. Han höll om henne med en arm. 
Det kändes faktiskt jobbigt att se.
 
 
 
Så, även fast statistiken har varit högre än jag hoppats så kan ni väl ändå vara snälla och slänga iväg en kommentar? Känns inte som att någon uppskattar den här ff:n annars :/ Puss.
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?