London City- 4
DATUM: 2013-07-23 | TID: 23:30:10 | KATEGORI: Allmänt

Madisons perspektiv

Jag vaknade upp i det stora rummet jag bodde i hemma hos Liam. Bredvid mig låg Amanda, och bredvid henne låg Niall. Tur jag har en dubbelsäng iallafall. Jag knuffade lite lätt på Amanda.
- Vad är det? sa hon och kollade på mig trött.
- Gjorde ni något igår? sa jag och höjde ena ögonbrynet.
- Alltså, vi skedade en stund igår kväll, och sen så gav han mig en lätt puss i nacken då och då, men inget mer än det. Jag kunde verkligen se glädjen hon hade när hon berättade om det.
- Men du och Harry igår då? Han satt ju och höll om dig under nästan hela filmen, sa och och log.
Då kom alla tankar om Harry igår, det han hade berättat, hans lätta kram, hans arm runt mig, hans fina lockar. Ett leende letade sig fram under mina läppar. Jag försökte att vara vanlig. Sammanbitet kollade jag på Amanda.
- Vi har blivit bra kompisar helt enkelt, sa jag medans jag satte mig på sängkanten och drog på mig mina korta converse mjukis shorts och krånglade på mig bh:n under min stora tröja. Sedan drog jag snabbt av mig sovtröjan och satte på mig en tight Hollister t-shirt. 
- Ska du ligga kvar här eller? sa jag och kollade på Amanda där hon låg tätt intill Niall.
- Jag stannar nog tills han vaknar. Är de andra vakna förresten? sa hon samtidigt som hon vände sig in mot Niall. 
- Ja de är där nere, jag kan höra dem, sa jag och försvann ner. 
 
När jag kom in i Liams gigantiska vardagsrum så såg jag alla de andra sitta i soffan och kolla på tv.
De hade redan gjort sig iordning.
- Goodmorning! sa Liam som sken som en sol.
- Goodmorning, sa jag och slog mig ner mellan honom och Zayn. 
Harry kollade på mig och log ett pojkaktigt leende. Jag rodnade och log tillbaka. 
- So today we were thinking that all of us could just hang out outside, so you can see London, thats why you're here, sa Liam högt.
- But what about the fans outside your house, what about all the fans everywhere? sa jag oroligt. 
- Yeah, but when we come out in the city, there are usually just like five fans stalking us, because if we don't tell anyone where we're going, they won't look after us, sa Zayn och log mot mig. Hans ögon fick mig att smälta inombords. 
 
Vi hörde trötta trappsteg och kollade mot trappen där Amanda kom ner och Niall precis bakom.
- Rough morning sex? sa Harry och kollade på dem. 
- Shut up, you're such a dick Harry, you know that right? sa Niall och kastade en kudde i hans ansikte.
Han bara skrattade. Hans skratt fick mig att le, och det märkte han eftersom han kollade snett på mig och log.
Jag kollade på Liam som satt och kollade på mig. 
- Whaaaat, sa jag.
- Nothing, just watching you, sa han och log. 
- But we have to get ready now, we can eat lunch at some resturant or something, sa Niall och reste sig upp.
Alla reste sig upp efter Niall och jag och Amanda försvann upp i mitt rum. 
 
När vi kom in i rummet kastade sig Amanda i sängen när Niall legat och luktade på kudden. Jag suckade högt åt henne.
- Nu gör vi oss iordning, sa jag bestämt. 
Jag drog fram min överdrivet stora resväska och letade ut ett par korta jeansshorts och ett vitt linne. Sedan tog jag ut min plattång och stoppade in den i utaget som fanns framför en spegel. Under tiden den blev varm så hade jag på lite lätt med mascara och lite puder.
- Så, vad är grejen mellan dig och Harry egentligen? sa Amanda och kollade upp från sin väska.
- Jag vet inte, jag vet faktiskt inte vad jag känner för honom, sen så har jag väldigt svårt att släppa folk, speciellt killar in i mitt liv sedan Lucas dog. En klump bildades i min mage när jag nämnde hans namn.
- Men tror inte du att Lucas vill att du är lycklig? För det tror jag, sa hon bestämt.
Jag log lite lätt mot henne innan jag började borsta ur mitt hår. 
Sedan tog jag upp plattången och fixade luggen lite lätt. Länge tvekade jag på hur jag skulle ha håret, men jag satt det i en lös fläta som låg över min axel. Sen klädde jag på mig shortsen, och linnet, det var noga med snygg bh hålen för armarna på linnet var ganska stora så såg man lite av bh:n. Amanda valde up en rosa spets bh åt mig. 
 
- Wooow, sa Niall och spärrade upp ögonen när vi kom in till killarna. 
Jag tror han gjorde det mest åt Amanda, men tog åt mig ändå. Hon hade en enkel svart sommarklänning och hon hade vågat håret. Hon var verkligen vacker. 
Min blick vandrade mot Harry som hade halvt uppknäppt skjorta och tighta byxor. 
Varför var han så jävla snygg? Jag förstod inte riktigt varför jag aldrig brytt mig om dessa fem killar tidigare, de var ju änglar. Särskilt Liam och Harry. 
När vi kom ut utanför Liams hus så var det massvis med paparazziz och fans som undrade över mig och Amanda, vad gjorde vi med One Direction lixom? 
Harry skyddade mig medans vi gick mot bilen. En paparazzi kom fram till oss.
- Are you Harrys new girlfriend? nästan skrek han ut för att höras över alla fans.
- No I'm.. jag avbröts av Harry.
- Yes, she is, and I love her, sa han och ledde mig till hans bil.
- Why did you say that? sa jag och kollade på honom chockat.
- Because until they find out about the truth, they will keep stalking you, even in Sweden. And if we say no, they won't believe us. Sorry, but that is how it is, sa han och kollade på mig stint i ögonen.
Även fast jag förstod hatet jag skulle få så gillade jag när Harry kallade mig för sin flickvän.
Harry kollade igenom sin twitter och läste saker som ''Who's that bitch?'' hade någon kommenterat på en bild av oss ett fan lagt ut. En annan skrev ''I hope she'll burn in hell!!'' och han svarade otrevligt tillbaka på några. Han skyddade mig.
- So now we have to pretend we're a couple, got it? sa Harry.
- What? Do we have to like kiss each other in public and stuff? sa jag förvånat.
- Uhm, yeah. Is that a problem? sa han och kollade på mig.
Tusen tankar om Lucas hann gå i mitt huvud innan jag osäkert svarade.
- No, no problem, sa jag. 
Jag ville egentligen inte. Den senaste killen jag kysst var Lucas. Och jag ville att det skulle förbli så.
- When we get out of the car, there maybe will be a paparazzi or two, so if I kiss you suddenly, don't look surprised, remember, if we won't do this the right way, they'll keep stalking you for a long time, sa han bestämt. 
Jag blev lite rädd för honom när han använde den tonen mot mig.
 
Han hade rätt, det var några enstaka paparazziz vid resturangen där vi klev ut ur bilen. Han höll mig hårt och synligt i handen. Amanda och killarna kom precis efter oss för att skydda oss. Men tillslut så kom det fler och fler paparazziz. Jag blev rädd. Och helt plötsligt vände Harry mitt huvud och kysste mig. Jag kysste honom tillbaka och försökte att få det att se så kärleksfullt ut som möjligt. Jag föreställde mig att han var Lucas. 
 
Liams perspektiv

Även fast det bara var för publicitet så gjorde det något sätt ont att se Harry och Madison kyssa varandra. 
Hon såg verkligen kär ut. Amanda visste inte om att de bara spelade, så hon kollade chockat på dem där de stod och kysstes. Jag har antagligen känslor för Madison, små små känslor, och det värsta är att de kommer växa och växa för varje dag vi umgås. Och jag kommer inte kunna göra annat än att se på när Harry sårar henne. Det gjorde ont att veta att om ungefär en vecka så kommer det inte vara något mer mellan dem. 
 
- Thank you, sa alla och log mot åt hon som kom med våran mat. Vi hade insisterat åt att betala för tjejerna. 
Eftersom de sa att det inte åt så mycket så delade dem på en barnpizza medans vi andra åt en hel vuxenpizza för oss själva. Harrys mobil låg på bordet och plötsligt vibrerade den till, alla kollade på honom när han läste smset. 
- So I just got this text from Jack saying ''Hi man, so take the boys (and girls) with you to my place tonight, a crazyyyy party is being planed tonight!! I'll see you tonight I hope!'' 
Läste Harry up.
- I'm on it, sa Amanda upphetsat och alla nickade instämande. 
 
När vi reste oss upp så var det massa paparazziz och fans utanför. Jag såg hur Harry drog Madison tätt intill sig och höll henne runt höften. Och hon gick nära honom. Han vände på hennes huvud och gav henne en lätt puss på munnen. Hur mycket jag än önska att jag kunde låtsas vara hennes pojkvän, så var det snällt av Harry mot henne att göra det så att paparazziz ska sluta hoppa på henne. Han hade ett stort hjärta, även om han sårade många tjejer.
 
Harrys perspektiv

Jag vet inte varför, men av någon anledning så kändes det bra att kyssa henne, även om vi bara låtsades att vara kära. Meningen med deras resa till London var egentligen att få utforska England och våran kultur. Men istället så har tjejerna fått uppleva en del av vårat liv. Jag vet inte, men jag tror de uppskattar det. 
- So, exited about the party? sa Niall och hände lite uppspelt i min arm.
- Haha yes Niall, very exited, and you to, obvious, sa jag och skrattade åt honom.
Alla skulle hem till sig nu och göra sig iordning. 
- Time to pretend, sa jag tyst till Madison och gav henne en mjuk kram och en puss på kinden. 
Hon log när jag släppte hennes tag. Jag såg hur mycket hon försökte att få det se äkta ut. 
Vi skulle ju bara kunna strunta i att låtsas, men jag är orolig över hur paparazzizarna ska behandla henne då, alla skulle hata henne och tro att hon bara var en beard. Och hon är värd bättre än så. 
Liam och Madison hoppade in i sin bil, och jag och Amanda i min. Jag hade inte hunnit spendera så mycket tid åt Amanda, vilket jag hade dåligt samvete för när jag såg hur Liam behandlade Madison så kände jag mig inte så värst snäll. När hon bor hos mig så ska hon känna sig som hemma och jag ska ta hand om henne, det är illa nog att jag bor utan föräldrar, då finns det ingen vuxen som hon kan känna sig säker med ens. 
- So things are going pretty well with Niall? sa jag och kollade på henne frågande. 
Jag såg hur förvånad hon blev över frågan jag precis ställt. 
- Uhm yeah, I guess, he's a really cute and nice guy, sa hon och log mot mig.
- Yes he's quite charming, isn't he?
- Haha defenatly, sa hon och log brett.
Äntligen hade jag fört en riktig konversation med henne. 
 
När jag parkerade bilen så stod det inte ett enda fan utanför mig, jag blev riktigt förvånad. 
Vi kom in i mitt hus, och då slog det mig. 
- Which time will we leave? sa hon medans hon fiskade upp sin telefon från hennes ficka.
- Ehrm, Liam will pick us up at 22.10, something like that.
Jag kollade på klockan, än så länge var den bara 17.55. 
- So what do you wish for dinner? sa jag medans jag kollade in i kylen.
- What do you have?
- I can roast meet? I'm the master of that, sa jag och blinkade med ena ögat.
- Yeah I love that! sa hon glatt.
Först hade jag tänkt att jag kunde bjuda över resten av gänget på grillat, men ångrade mig snabbt för att jag tänkte att det är säkert bra ifall jag spenderar lite tid med Amanda. 
 
Efter maten så plockade vi undan tillsammans. Hon hade övertalat mig om att spela en liten bit av någon av våra låtar. Jag tog med mig gitarren till baksidan där jag hade kvällsol, det var verkligen vackert. 
Jag hade två utesoffor mittemot varandra. Hon kröp upp i en och jag den andra. 
Hon ville att jag skulle sjunga en cover av teenage dirtbag. 
 
Her name is Noel
I have a dream about her
She rings my bell
I got gym class in half an hour
Oh, how she rocks
In Keds and tube socks
But she doesn't know who I am
And she doesn't give a damn about me

'Cause I'm just a teenage dirtbag baby
Yeah, I'm just a teenage dirtbag baby
Listen to Iron Maiden maybe with me
 
Resten av låten satte jag perfekt. Jag älskade den. Den passar min röst perfekt. 
Hon hade filmat allting. Jag fick en liten applåd av henne efter. 
 
˜
Jag, Liam, Amanda och Madison klev in i Jacks stora hus. Zayn, Niall och Louis var redan där. De stod med en varsin öl lutade mot köksbänken. När Niall såg oss sken han upp och kom med en varsin öl till oss, som han själv tagit med sig. Jag hade med mig några öl och en full vodka flaska. 
När Zayn såg vodka flaskan så visslade han på mig och bad mig blanda ut vodka med lite läsk till han.
- Do it yourself, sa jag och räckte den till honom. 
Jag var väldigt lättpåverkad och jag kände till och med av en liten öl. 
Zayn hade ställt upp massa shots på en bricka till mig och resten av killarna i One Direction.
Det var fullt med folk hemma hos Jack. Alla var redan fulla, och klockan var inte ens tolv.
Vi fick cirka fyra shots var. Louis svep dem alla väldigt snabbt. 
Jag tog det lugnt mellan varje. Jag hatade verkligen smaken. Sedan kom Niall med en röd plastmugg till mig. 
- Dude what is this? sa jag och kollade oroligt på honom.
 
Madisons perspektiv
 
Alla verkade ha blivit fulla. Alla förutom jag. Vid det här laget så hade Niall och Amanda hånglat oavbrutet i en timme. Eller de pausade ibland för att kunna svepa en shot. Jag hade bara druckit en öl, jag fick oturen att köra hem. Vi körde sten, sax, påse. Som småbarn.
Klockan hade redan hunnit blivit 02.00. Den jag sett fullast än så länge måste nog vara Harry.
Jag satte mig ner i soffan och roade mig åt alla som ramlade fram. Några killar hade kommit fram och försökt kyssa mig, men Harry hade varje gång famlat något om att jag redan var hans och upptagen. Sen bett dem gå. 
 
Harry kom och slog sig ner bredvid mig och la en arm runt mig. Han stank sprit, verkligen stank. 
- Hey baby, sa han medans han försökte kyssa mig. 
Och nu var han för full för att veta vad han gjorde. Jag vände bort hans huvud. Hans blick svartnade en aning.
Sedan försökte han igen. Jag lutade bort mitt huvud.
- Come on, I have to show you something, sa han och ledde mig ut ur vardagsrummet.  
När vi kom bakom en vägg där det var helt folktomt så tröck han mig försiktigt in mot väggen.
- Don't you see? I love you, you're my girlfriend Rachel, sa han och tröck sig mot mig.
- Rachel? Who is rachel?
Jag hade en aning om att det kanske var hans avlidna flickvän, men den tanken suddade jag ut. 
Han tröck sig hårdare och hårdare mot mig och jag pressades in mot en vägg.
- Harry, please, stop, jag kände mig rädd nu.
- I love you Rachel, always. 
- What the hell is wrong with you? skrek jag och knuffade bort honom. Han var så full så han inte kunde hålla sig på benen. Han ramlade bakåt ner på golvet och jag sprang in på toan med tårarna tryckandes mot ögonen. 
Var det sån här han var? Jag torkade bort tåren som runnit ner från min kind. 
När jag kom ut från toan stod Liam utanför.
- Is everything alright? sa han och lät en aning nykter iallafall.
Jag svarade inte utan kramade honom bara. Han kramade mig hårt tillbaka. 
- I want to go home, viskade jag i hans öra.
- Yes ofcourse sweetheart, I'll tell the others that we'll leave now, you can go wait in the car, sa han och klappade mig försiktigt på armen. 
 
När vi kom hem till Liam hade han nyktrat till helt.
- What happened at the party? frågade han lugnt.
- I was just thinking about my boyfriend Lucas, or ex boyfriend.. ljög jag. Jag ville inte ljuga för honom, men sanningen skulle antagligen få honom arg på Harry och det var det sista jag ville just nu.
 
 
 
Sååå, jävlar va mycket perspektivsbyten det var nu, men ändå hehe. Kände mig tvungen så ni får se allt ur allas perspektiv! Snälla, kan ni inte kommentera lite? Brukar inte göra sånt här men.. 2 kommentarer för nästa? Vill bara veta ifall folk verkligen gillar den här.

? SKRIVET AV lisa

Meerr :)

DATUM: 2013-07-24 | TID: 00:04:26
? SKRIVET AV Hanna

Sjukt bra, mer :)

DATUM: 2013-07-24 | TID: 00:30:19
? SKRIVET AV Amanda

Sjukt braa!! meerr,skriv nu
London City är det bästa jag har läst
älskar den

DATUM: 2013-07-24 | TID: 12:43:11
? SKRIVET AV sara

så himla bra meeeeeeer:)

DATUM: 2013-07-24 | TID: 22:31:14
? SKRIVET AV Emelie

mermer! jag älskar den ;)

DATUM: 2013-07-29 | TID: 13:42:49



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?